martes, 30 de noviembre de 2010

Edgar: la meva reflexió de Novembre

Gioconda - Leonardo da Vinci

La aquesta obra m'agrada molt perquè fa un contrast amb la llum i l'ombra que hi ha en aquest quadre, El paisatge de fons és agresta, salvatge i d'un matisat to blau. També m'agrada perquè sembla que et mira vagis on vagis.En aquesta obra es veuen reflectides totes les característiques de pintura de Leonardo: l'ús del sfumato. També m'agrada els colors que hi han que son ocre cremat per ombres fosques, blanc de plom i groc sulfurós per als colors carn. La Gioconda és el començament del paisatge i el cel, que puja cap a l'horitzó, és el final, ja que tots els elements del paisatge es confonen entre si, perquè les línies de contorn estan molt poc marcades, utilitza la tècnica de sfumato, difumina els trets fins fer-los indefinibles.
Utilitza colors ocre per les ombres fosques, blanc de plom i groc sulfurós per als colors carn.Per al paisatge utilitza el negre, tonalitats de marró i gammes de blaus, difuminant el color per marcar la llunyania i proximitat del paisatge, que es percep però no es determina. Fa un ús ombrívol de la llum tant en el retrat com en el paisatge.Progressa des del fons, es concreta en la transparència dels vels, en els plecs del vestit, entre els cabells, i rellisca sobre el rostre i les mans. Per aixo m'agrada aquesta obra.

1 comentario:

  1. El comentari està força bé. Sembla que has utilitzat paraules d'altres i algunes vegades estan repetides. Segueixen apareixent faltes ortogràfiques

    Nota...7

    ResponderEliminar